David Pokorný

výsledky Mistrovství ČR 2005 - Humpolec.


2.závod Mistrovství ČR v autokrosu 2005

Humpolec

1.5.2005

I přesto, že slunce bylo chvílemi skryto za oblačností, bylo první květnovou neděli v Humpolci velké teplo. Během závodu proto pořadatelé bojovali s prašností tratě. V závěru jim pomohla silná přeháňka, která trvala celé finále cestovních vozů.
Humpolečtí pořadatelé si vzali velké sousto. Závod mistrovství ČR a České trofeje byl totiž zároveň součástí mistrovství zóny Střední Evropy. Při vzpomínce na závod v Nové Pace měla řada diváků a závodníků obavy, že se program protáhne do večerních hodin. Opak byl pravdou, závod měl plynulý průběh a vše běželo víceméně podle stanoveného harmonogramu. Pořadatelé v Humpolci tak dokázali, že při dobré organizaci, lze v pohodě zvládnout závody mistrovství ČR a České trofeje za jediný den.
Autokros v Humpolci se zkrátka vydařil.


Divize 3 do 600 ccm
Průběh závodu Fotografie

Do Humpolce přijelo 25 závodníků. Z účastníků prvního závodu v Nové Pace chyběl jen Tomáš Pažout. Vyzkoušet si závody zónového mistrovství naopak přijel ze Slovenska Dávid Gábriel. Bohužel už v prvním kole své první rozjížďky odstoupil pro poruchu stroje a v závodě dále nepokračoval.


Výsledky tréninku:

1.Lubomír Pokluda 33,19 s/kolo - 87,3 km/h
2.Libor Kříž 33,50 s/kolo
3.Švábenský Martin 33,69 s/kolo


Rozjížďky - 7 kol

Skvěle si vedl Lubomír Pokluda. S přehledem vyhrál dvě rozjížďky a tak si mohl dovolit třetí vynechat. Dvě první místa si připsal také Libor Kříž. Ten do třetí série nastoupil, vedl tři kola, ale pak odjel do depa. Jelikož Pokluda svoji jízdu zcela vynechal, stačily Křížovi i tyto pouhé tři okruhy na celkové vítězství v rozjížďkách.
Rozjížďky byly velice vyrovnané. Svědčí o tom i skutečnost, že o vítězství v devíti jízdách se podělilo sedm jezdců. Kromě již zmiňovaných Pokludy a Kříže to byli Lukáš Knap, Jakub Knoll, Jiří Šikola, Zdeněk Antony a Vladislav Štětina. Štětinovi však ani vítězství k postupu do finále A nestačilo.
Z dalších jezdců zaujali svým výkonem Petr Štěpán a Daniel Pasdiora. Pasdioru však ve třetí sérii zastavila porucha, která ho připravila nejen o možný přímý postup do finále A, ale kvůli ní nenastoupil ani do finále B.
Vítěz závodu v Nové Pace Martin Švábenský nedokončil druhou rozjížďku a ve třetí se dlouho nemohl dostat před dvojici Lipš-Kuželová. Přestože je v závěru jízdy přece jen předjel, součet bodů z rozjížděk znamenal pro Švábenského start ve finále B.


I.série

Jízda A: 1.Lub. Pokluda 2.Dan. Pasdiora 3.Zdeněk Antony
Jízda B: 1.Libor Kříž 2.Jakub Knoll 3.Martin Samohýl
Jízda C: 1.Lukáš Knap 2.Martin Švábenský 3.Petr Štěpán


II.série

Jízda A: 1.Lub. Pokluda 2.Zdeněk Antony 3.Dan. Pasdiora
Jízda B: 1.Jakub Knoll 2.Lukáš Knap 3.Jiří Figl
Jízda C: 1.Libor Kříž 2.Martin Samohýl 3.Jakub Vymazal


III.série

Jízda A: 1.Jiří Šikola 2.David Loskot 3.Lukáš Knap
Jízda B: 1.Zdeněk Antony 2.Jiří Figl 3.Martin Švábenský
Jízda C: 1.Vladislav Štětina 2.Petr Štěpán 3.Petra Kramářová





Jiří Šikola a Thomas Scheibelberger Jiří Šikola a
Thomas Scheibelberger



Lukáš Knap Lukáš Knap



Lubomír Pokluda Lubomír Pokluda




Finále B - 9 kol

Z první řady startoval pouze Martin Švábenský. Pasdiora se Samohýlem do finálové jízdy nenastoupili. Švábenský nezaváhal a ujal se vedení před Jakubem Vymazalem a Vladislavem Štětinou. Tato trojice jezdila jen s malými rozestupy a zejména Vymazal musel v první polovině jízdy odrážet Štětinovi útoky. Ke změně pořadí nedošlo, a tak ve stejném pořadí, v jakém odstartovala, dojela vedoucí trojice do cíle. Čtvrté místo obsadila Petra Kramářová a páté Ivana Kuželová. Posledním jezdcem, který dokončil plný počet kol, byl David Loskot. Jiří Lipš odstoupil pro poruchu stroje v polovině finále a Thomas Scheibelberger už v prvním kole.


Finále A - 9 kol

Vedení se ujal Lubomír Pokluda a od začátku finále si začal budovat náskok před zbytkem startovního pole. Za to za ním tvořili jezdci na druhém až pátém místě malý vláček. V těsném závěsu za sebou kroužili téměř celou jízdu. Až teprve v závěru se odpoutal Libor Kříž a dojel si pro druhé místo za vítězným Pokludou. Třetí pozici si od startu do cíle udržel Zdeněk Antony. Čtvrtý byl dlouho Lukáš Knap, ale v sedmém kole ho předjel Jakub Knoll. Překvapivě dobře jedoucí Jiří Figl se snažil této skupiny držet. V závěru mu však soupeři přeci jen poodjeli.
S mírným odstupem za uvedeným vláčkem jezdila v úvodu finále další „souprava“, kterou tvořili jezdci v pořadí Petr Štěpán, Jakub Vymazal, Jiří Šikola a Martin Švábenský. Nejdravější z této skupiny byl Švábenský, který se během devíti kol dokázal celou skupinkou prodrat na sedmé místo a v posledním kole začal ohrožovat i pozici šestého Figla. Naopak Petr Štěpán v polovině finále chyboval a se ztrátou dojel desátý.
O osmé místo bojovali Vymazal se Šikolou. I přes velkou snahu Šikoly se Vymazalovi podařilo dokončit závod na osmém místě.

Výsledky závodu divize 3 do 600 ccm
PořadíSt.čísloJméno jezdceStrojZisk bodů ZSEZisk bodů MČR
Finále A
1. 7 POKLUDA Lubomír Yamaha 599 20 20
2. 5 KŘÍŽ Libor Kawasaki 600 17 17
3. 8 ANTONY Zdeněk Honda 600 15 15
4. 6 KNOLL Jakub Kawasaki 600 13 13
5. 4 KNAP Lukáš Kawasaki 600 12 12
6. 22 FÍGL Jiří Kawasaki 600 11 11
7. 12 ŠVÁBENSKÝ Martin Sadev 600 10 10
8. 16 VYMAZAL Jakub Kawasaki 599 9 9
9. 15 ŠIKOLA Jiří Honda 600 8 8
10. 25 ŠTĚPÁN Petr Kawasaki 600 7 7
Finále B
11. 11 ŠTĚTINA Vladislav Yamaha 600 6 6
12. 13 KRAMÁŘOVÁ Petra Honda 600 5 5
13. 21 KUŽELOVÁ Ivana Honda 599 4 4
14. 24 LOSKOT David Suzuki 600 3 3
15. 20 LIPŠ Jiří Honda 599 2 2
16. 23 SCHEIBELBERGER Thomas Suzuki 600 1 1
17. 9 PASDIORA Daniel Honda 600 1 1
18. 14 SAMOHÝL Martin Honda 600 1 1
Nepostoupili z rozjížděk
19. 18 SEKANINA Marek Suzuki 600 R R
20. 29 HÖGLINGER Philipp Yamaha 600 R R
21. 27 KUPEC Karel Kawasaki R R
Neklasifikováni
- 19 RADA Petr Kawasaki 600 N N
- 28 VEJVODA Martin Honda 600 N N
- 32 GÁBRIEL Dávid Kawasaki 600 N -
- 26 URBAN Jakub Honda 600 N N

Zpět na začátek stránky


Divize 3 do 1600 ccm
Průběh závodu Fotografie

Oproti závodu v Nové Pace chyběli na startu Petr Turek a Jiří Svoboda. Místo nich přijeli dva zahraniční závodníci – Ádám Makovics z Maďarska a Peter Levkuš ze Slovenska.
Bohužel, pro poruchu stroje odstoupil po tréninku Radek Šott, takže ve startovním poli zůstalo pouze 10 jezdců.


Výsledky tréninku:

1.Ondřej Musil 31,30 s/kolo - 92,6 km/h
2.Ladislav Hanák 31,63 s/kolo
3.Jan Jež 32,12 s/kolo


Rozjížďky - 7 kol

S ohledem na odstoupení Šotta ze závodu, jela se v každé sérii jen jedna rozjížďka. Všechny tři rozjížďky vyhrál Ladislav Hanák. Jeho největším soupeřem byl překvapivě mladý závodník Jan Jež.
Jež v tréninku dokázal zajet třetí nejrychlejší čas. Zároveň ale předvedl se svým vozem salto. K překvapení všech přihlížejících však svůj stroj po chvíli nastartoval a odjel do depa.
Skvěle se v rozjížďkách uvedl také Ondřej Musil a v prvních dvou sériích převedl pěkný výkon i Radim Osička. Jízdu od jízdy se zlepšoval Michael Rybka.


I.série

Jízda A: 1.Ladislav Hanák 2.Jan Jež 3.Ondřej Musil


II.série

Jízda A: 1.Ladislav Hanák 2.Jan Jež 3.Radim Osička


III.série

Jízda A: 1.Ladislav Hanák 2.Jan Jež 3.Ondřej Musil



Michael Rybka Michael Rybka

Ondřej Musil Ondřej Musil

Jan Jež Jan Jež


Finále A - 9 kol

Ladislav Hanák i ve finále dokázal nejlépe odstartovat a zaslouženě se ujal vedení. Na druhé místo se dostal Ondřej Musil a na třetí Jan Jež. Radimu Osičkovi nevyšel start a tak se na čtvrté místo zařadil Michael Rybka.
Vedoucí čtveřice jezdila téměř celou jízdu v závěsu za sebou. V předposledním kole však Musil ztratil. Jež se díky tomu dostal na druhou pozici a nakonec ještě zaútočil na první místo. Hanák své vedení uhájil a projel cílem jako první před Ježem. Třetí místo obsadil Musil, těsně za ním dojel Rybka.
Zajímavý souboj se odehrával o páté místo mezi Makovicsem, Osičkou a Hrdinkou. Kolizí na tento souboj doplatil Radim Osička.

Výsledky závodu divize 3 do 1600 ccm
PořadíSt.čísloJméno jezdceStrojZisk bodů ZSEZisk bodů MČR
Finále A
1. 2 HANÁK Ladislav VW 1600 20 20
2. 11 JEŽ Jan Kawasaki 1300 17 17
3. 5 MUSIL Ondřej Suzuki 1300 15 15
4. 18 RYBKA Michael Suzuki 1300 13 13
5. 7 HRDINKA Tomáš jun. Sadev 1399 12 12
6. 51 MAKOVICS Ádám Honda 1100 11 -
7. 251 LEVKUŠ Peter Seat 1600 10 -
8. 23 BUČKO Štefan Mercedes 1600 9 11
9. 3 OSIČKA Radim Škoda 1600 8 10
10. 6 NOSÁLEK Vít Kawasaki 1200 7 9
Nenastoupil do závodu
- 16 ŠOTT Radek Suzuki 1300 T T

Zpět na začátek stránky


Divize 3 do 4000 ccm
Průběh závodu Fotografie

Do závodu bylo převzato celkem 12 závodních speciálů. Oproti předchozímu závodu chyběl Roman Kalvoda.
Na rozdíl od šesti- a šestnáctistovek nestartoval v královské kubatuře žádný zahraniční jezdec.


Výsledky tréninku:

1.Petr Bartoš 31,27 s/kolo - 92,7 km/h
2.Jaroslav Hošek 31,84 s/kolo
3.Jan Smrž 32,18 s/kolo


Rozjížďky - 7 kol

Po tréninku a 1.sérii rozjížděk to vypadalo na jednoznačnou záležitost pro duo Petr Bartoš a Jaroslav Hošek. Hošek své vítěství z první série dokázal zopakovat i v sériích následujících. Bartoše však ve druhé jízdě porazil Roman Keřka. Ani třetí rozjížďku nezačal Bartoš nejlépe. Vedení se v ní ujal opět Keřka. Tentokrát ale Bartoš dokázal svého rivala předjet a jízdu vyhrát.
Svým výkonem překvapil David Horák. Jedno třetí a dvě druhá místa vybojoval naprosto zaslouženě. Naproti tomu se vůbec nedařilo Václavu Fejfarovi. V úvodu své první rozjížďky se zdržel kolizí s Petrem Kotvalem a dojel až čtvrtý. Ve druhé sérii jel dlouho až na pátém místě, když se marně pokoušel dostat před Marka Stloukala a Petra Kotvala. Teprve až Stloukalova jezdecká chyba mu pomohla alespoň ke čtvrtému místu. Nepovedený výkon z rozjížděk vyvrcholil pro Fejfara ve třetí sérii, kdy s neovladatelným vozem (prasklá spojovačka) narazil ve velké rychlosti do bariéry z pneumatik. Svůj smolný den měl i Jaromír Štětina, který se ani neprobojoval do finále.


I.série

Jízda A: 1.Petr Bartoš 2.Roman Keřka 3.Jan Smrž
Jízda B: 1.Jaroslav Hošek 2.Marek Stloukal 3.David Horák


II.série

Jízda A: 1.Roman Keřka 2.Petr Bartoš 3.Aleš Pařízek
Jízda B: 1.Jaroslav Hošek 2.David Horák 3.Petr Kotval


III.série

Jízda A: 1.Petr Bartoš 2.Roman Keřka 3.Aleš Pařízek
Jízda B: 1.Jaroslav Hošek 2.David Horák 3.Petr Kotval




Aleš Pařízek Aleš Pařízek



Jaroslav Hošek Jaroslav Hošek




David Horák David Horák




Finále A - 9 kol

Nejlépe odstartoval Petr Bartoš. Na druhou pozici se za něj zařadil Jaroslav Hošek a na třetí Roman Keřka. Tato trojice jezdila jen s minimálními rozestupy až do sedmého kola. Těsně před cílem tohoto okruhu zradila Romana Keřku technika a jen o pár metrů dál potkal stejný osud Jaroslava Hoška. Během několika desítek metrů tak došlo k naprostému zvratu v pořadí finále. Za vedoucího Bartoše se na druhou pozici posunul David Horák. Třetí byl krátce Marek Stloukal. Před něj se ale v posledním kole dostal Jan Smrž. Horák v závěru jízdy, zřejmě kvůli potížím se strojem, výrazně zvolnil. Smrž se během krátké chvíle na Horáka dotáhl a na cílové čáře ho dokázal předjet. Zopakoval tím svůj „kousek“ z Nové Paky. Čtvrtý dojel Stloukal, pátý Kotval a šestý Vaculík. Poslední, kdo dokázal dokončit plný počet kol byl Fejfar.

Výsledky závodu divize 3 do 4000 ccm
PořadíSt.čísloJméno jezdceStrojZisk bodů ZSEZisk bodů ZSE
Finále A
1. 11 BARTOŠ Petr Ford 2000 20 20
2. 3 SMRŽ Jan Peugeot 3500 17 17
3. 91 HORÁK David Ford 2000 15 15
4. 99 STLOUKAL Marek Peugeot 3500 13 13
5. 19 KOTVAL Petr Ford 3397 12 12
6. 12 VACULÍK Boris Tatra 3500 11 11
7. 4 FEJFAR Václav VW 2000 10 10
8. 16 PAŘÍZEK Aleš Tatra 3500 9 9
9. 2 HOŠEK Jaroslav Audi A8 3998 8 8
10. 1 KEŘKA Roman Tatra 4000 7 7
Nepostoupili z rozjížděk
11. 9 PAGAČ Josef Audi A8 3700 6 6
12. 7 ŠTĚTINA Jaromír Audi A8 2000 5 5

Zpět na začátek stránky


Své připomínky a dotazy můžete posílat na adresu david.pokorny@quick.cz

Optimalizováno pro rozlišení obrazovky 800x600 . Kódování Windows 1250 .
Odladěno pro prohlížeče Microsoft Internet Explorer 6.0 .


Divize

Divize 3
do 600 ccm

Divize 3
do 1600 ccm

Divize 3
do 4000 ccm


Přejít na

mistrovství
ČR 2005


Přejít na

autokros

Sezóna 2004

Sezóna 2003

Sezóna 2002

Sezóna 2001

Autokrosové odkazy


Poděkování

Mé poděkování patří
Jiřímu Šikolovi
a celému
BKL racing teamu
a
Martinu Čechovi
z pořádajícího autoklubu.



Seznam